Solucions de software MRP, ERP, SCM i APS: diferents però complementàries (II)
Al nostre post ‘Solucions de software MRP, ERP, SCM y APS: diferents però complementàries (I)’ us explicàvem en què consisteixen aquestes solucions per a la planificació i la programació de la producció.
Tot i que aquests sistemes s’usen per al manufacturing, es diferencien en propòsit i funcionalitat. Com tenen diferents objectius, els resultats que s’obtindran dependran de com s’implementin, s’integrin i es fagin servir.
Avui parlarem de les diferències que hi ha entre ells i com es complementen.
En què es diferencien els softwares APS, SCM, ERP i MRP?
Un software APS és útil sobretot per a la planificació i programació; un sistema SCM s’utilitza per a obtenir visibilitat, col·laboració i optimització de la xarxa de la cadena de subministrament; i un ERP proporciona el sistema de registre i regles comercials.
ERP i MRP vs. APS i SCM
Les solucions ERP i MRP generalment no s’utilitzen amb fins estratègics per a la presa de decisions. Només es pot fer servir un sistema APS o SCM per a comprendre millor el que s’ha de planificar i programar per a les operacions òptimes.
ERP vs. APS i SCM
En un ERP els processos de planificació de la demanda, el material, la fabricació i la logística generalment es realitzen de forma aïllada, tenint menys visibilitat de les restriccions. Aquest no és el cas dins d’un SCM o APS. En aquestes solucions, totes les operacions de planificació de restriccions es realitzen simultàniament en temps real, el que ajuda a l’usuari a comprendre l’impacte en cada procés comercial.
ERP vs. APS
Els ERP són sistemes transaccionals, que operen utilitzant tasques repetitives estàndard. En canvi, un APS pot realitzar una anàlisi per a veure l’impacte que tindrà un canvi d’ordre en les comandes d’altres clients. També pot calcular quina serà la solució òptima en funció de les restriccions de material, capacitat i logística.
ERP vs. APS i SCM
Els sistemes ERP no brinden suficients detalls pel que fa a les comandes dels clients. En canvi, SCM i APS optimitzen i afinen els processos de planificació, subministrament, producció, emmagatzematge i lliurament.
Com es complementen els sistemes APS, SCM i ERP?
Si bé tots aquests sistemes poden funcionar sols, sabem que proporcionen els millors resultats quan s’executen junts.
SMC + APS + ERP
Les aplicacions SCM i APS necessiten un ERP per nodrir-se de les seves dades centralitzades, per a poder realitzar una anàlisi quan es produeixen canvis en el subministrament, la demanda o el procés de fabricació, i permeten una presa de decisions ràpida o en temps real.
A més, les aplicacions ERP no tenen la capacitat de col·locar els requisits, les limitacions i les preferències dels clients front a múltiples ubicacions i geografies de producció. Però l’ús d’un APS permet que els requisits del client es tractin d’una manera lògica, des de l’ingrés de l’ordre fins el material de planificació i programació, la capacitat i la logística.
Les aplicacions ERP i APS treballen juntes per a crear el pla més favorable basat en restriccions, capacitat i materials. Un sistema ERP pren el pla simulat del sistema APS i genera requisits per a diferents departaments.
ERP + SCM + APS
Un ERP realitza una anàlisi completa dels canvis en funció de la demanda del client. No obstant això, els fabricants també necessiteu saber com, quan i on s’ha de fabricar i lliurar el producte. Els sistemes SCM i APS ajuden a fer aquestes avaluacions. Així, quan un ERP es connecta amb un APS, pren en consideració no només la capacitat, sinó també les restriccions de materials, equips, personal i logística simultàniament.
Quan s’integren els mateixos requisits d’una ordre dins d’una aplicació SCM, es comuniquen de baix a dalt dins de la xarxa de la cadena de subministrament. Això significarà que el proveïdor coneix els nous requisits i logística sap quan estarà enllestit el material per a què pugui ser lliurat al client.
Ara ja saps què bé funcionen aquests quatre sistemes per a les indústries de planificació i programació intensiva, i probablement ja t’has fet una idea de quins sistemes poden ser més útils per al teu negoci.
Si estàs pensant a fer un pas més, a Bluesmart acompanyem a les empreses en el seu camí cap a la digitalització. Podem ajudar-te a trobar la solució que millor s’adapti a tu i al teu negoci.
Explica’ns el teu projecte.